Publikasjoner
- Hva nå? Ungdoms erfaringer og forestillinger om likestilling
- Pust ut – metodebok
- Likestillingsredegjørelser i Vestfold og Telemark
- Likestillingsanalyse Viken fylkeskommune
- Møter til besvær – kortversjon
- Møter til besvær
- Veileder – Eldre og seksuell helse
- Årsmelding 2021
- Likestillingsredegjørelser i Innlandet
- Våg å se – våg å handle
- Likestilling i koronatider – hvem gjør hva? #2.0
- Dare to see, dare to act
- Lytt til oss – kortversjon
- Årsmelding 2020
- Ressurshefte for likestilt pedagogisk praksis
- Lytt til oss: minoritetsungdoms opplevelser av rasisme i Innlandet
- Likestillingssenterets nettskole
- Barn og unges oppvekstmiljø
- Voldsforebygging
- Arbeidsliv
- Kjønns- og seksualitetsmangfold
- Barn – ulike og unike
- VIP (Viktig interessant person)
- Fagdag VIP voldsforebygging
- Bevisste utdanningsvalg
- Våg å se – våg å handle!
- Seksualtekniske hjelpemidler – veileder til helsepersonell
- Veileder for ungdom om seksualtekniske hjelpemidler
- Prosjektportefølje 2020
- Likestilling i koronatider – hvem gjør hva?
- Likestilling i offentlige utvalg
- Årsmelding 2019
- Hvor går grensa?
- Hva skal jeg si?
- Gjennomgang av redegjørelse for likestilling fra kommuner og fylkeskommuner i Vestfold og Telemark
- Prosjektportefølje
- LikeSko Aktivitetsdag
- Kjønnsdelte hjelpemidler – rapport
- Kjønnsdelte hjelpemidler – kortversjon
- Årsmelding 2018
- En likeverdig skole for alle
- En likeverdig skole for alle – kortversjon
- Skeives levekår i Agder – kortversjon
- Les for meg – snakk med meg!
- Trygge voksne – trygge barn
- Trygg i eget uttrykk
- Barrierefrie utdanningsvalg
- Årsmelding 2017
- Ukjent verktøy – kartlegging av kommunenes kompetanse om FNs konvensjon for rettighetene til personer med nedsatt funksjonsevne
- Les for meg – snakk med meg
- Ressurshefte for å rekruttere og beholde menn i barnehagen
- Skeiv i Helse-Norge
- Styrk rollen som frivillig i møte med innvandrere
- Hvordan formidles likestilling i undervisningen til innvandrere?
- Innvandrere i Oppland – inkludering og bolyst
- Statistikk om innvandrere i Oppland og Gjøvik
- Lekeressurs i Lillehammer
- Likestillingsanalyse av sentrale styringsdokumenter Hedmark fylkeskommune
- Barrierefrie utdanningsvalg for elever med funksjonsnedsettelser
- Likeverd og muligheter i Vennesla
- Alskens folk
- Likestillingsanalyse av styringsdokument i Østfold fylkeskommune
- Utviklingsarbeid i barnehager i Hedmark
- Vedvarende vikeplikt
- Likestilling i barnehager i Gran kommune
- Nye barnehager i gamle spor
- Likestilling i barnehager i Hedmark 2010
Hva skal jeg si?
Rapporten "Hva skal jeg si?" presenterer resultatene av spørreundersøkelse blant unge med nedsatt funksjonsevne om tema seksualitet og seksualtekniske hjelpemidler. Undersøkelsen er gjennomført av Likestillingssenteret i samarbeid med Unge Funksjonshemmede.